Jobs

Coördinator Punt.vzw (80%)

Over Punt vzw
Punt vzw is een jonge organisatie die zich inzet voor een betere ondersteuning van slachtoffers die in aanraking zijn gekomen met seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dit doen we door laagdrempelige ondersteuning, hulpverlening, vormingen en workshops aan te bieden voor iedereen. Onze organisatie staat voor stevige uitdagingen. We willen meer slachtoffers kunnen helpen en meer impact hebben op de maatschappij.


Ben jij een gedreven organisator met affiniteit voor onze thematiek? Heb je ervaring met het coördineren van een team en vrijwilligers en ben je ondernemend waarbij je voor ieder obstakel een oplossing vindt? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Functieomschrijving
Als coördinator ben je verantwoordelijk voor het dagelijkse beheer, de strategie en de operationele coördinatie van onze organisatie. Je werkt nauw samen met 2 medewerkers en een grote groep vrijwilligers en ondersteunt verschillende takken binnen onze werking.

 

Hoe kan een dag er potentieel uitzien?
09:30 - Je dag begint met het drinken van een koffie met één van je coördinatoren, die zich als vrijwilligers inzetten voor Punt. Tijdens dit moment bespreek je hoe zijn of haar opdracht verloopt en hoe jullie hier samen stappen vooruit kunnen zetten.

10:30 - Je hebt een meeting met een lokale overheid om de voortgang te bespreken van de doelstellingen die zijn vastgelegd in de subsidieovereenkomst.

12:30 - Je luncht met enkele vrijwilligers om bij te praten, hun ervaringen te horen en hen te bedanken voor hun inzet. Dit is een waardevol moment om de banden te versterken en ideeën uit te wisselen.

14:00 - In de namiddag heb je een meeting met de raad van bestuur om de strategie voor de komende jaren scherp te stellen. Dit stelt je in staat om belangrijke input te geven en te ontvangen, en te zorgen voor een duidelijke koers voor de organisatie.

15:30 - Je besteedt een uur aan administratie, waarin je onder andere rapportages bijwerkt, e-mails beantwoordt en planningen bijwerkt. Dit is een cruciaal onderdeel van je rol om de organisatie soepel te laten draaien.

16:30 - Je werkt aan het uitwerken en opzetten van een bedankingsmoment voor onze vrijwilligers, waarbij je nadenkt over hoe je hun inzet het beste kunt waarderen.

 

Taken en verantwoordelijkheden

  • Algemeen management:
    • Dagelijkse operationele leiding van de organisatie.
    • Uitstippelen organisatie strategie.
  • Vrijwilligerscoördinatie:
    • Begeleiden en ondersteunen van het vrijwilligersteam.
    • Organiseren van vrijwilligersactiviteiten en -vergaderingen.
  • Subsidies:
    • Detecteren van subsidiemogelijkheden.
    • Uitschrijven en opvolgen van subsidiedossiers.
  • Netwerk:
    • Vertegenwoordigen van de organisatie binnen het brede netwerk.
    • Uitbouwen en onderhouden van relaties met partners en stakeholders.

 

Profiel

  • Minimaal 2 jaar ervaring in een leidinggevende functie.
  • Sterke organisatorische en leidinggevende vaardigheden.
  • Ervaring met het aansturen van vrijwilligers is een groot pluspunt.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Affiniteit met de thematiek van onze organisatie.
  • Proactief, flexibel en oplossingsgericht.
  • Je houdt van flexibiliteit. Occasioneel avondwerk is voor jou geen probleem.

 

Wij bieden

  • Een uitdagende functie binnen een dynamische en geëngageerde organisatie.
  • Een deeltijds contract onbepaalde duur van 80%.
  • Een inspirerende en ondernemende werkomgeving in Kavka Oudaan.
  • Mogelijkheid tot gedeeltelijk thuiswerk.
  • Verloning volgens barema B1A van het paritair comité 329.01, plus maaltijdcheques en 100% terugbetaling van vervoerskosten (openbaar vervoer en fietsvergoeding)
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding.

 

Interesse?
Stuur je motivatiebrief en cv ten laatste op 20 oktober 2024 naar personeel@puntvzw.be. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Jef Van den Bergh, Jef@puntvzw.be.





Stafmedewerker (50%)

Over Punt vzw
Punt vzw is een jonge organisatie die zich inzet voor een betere ondersteuning van slachtoffers die in aanraking zijn gekomen met seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dit doen we door laagdrempelige ondersteuning, hulpverlening, vormingen en workshops aan te bieden voor iedereen. Onze organisatie staat voor stevige uitdagingen. We willen meer slachtoffers kunnen helpen en meer impact hebben op de maatschappij.


Ben jij een inhoudelijke expert met passie voor beleid en vorming? Wil je jouw expertise inzetten om onze organisatie naar een hoger niveau te tillen? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

 

Functieomschrijving 
Als Stafmedewerker ben je verantwoordelijk voor de inhoudelijke ondersteuning van onze organisatie. Je werkt samen met vrijwilligers en partners om onze beleidswerking, juridische dienstverlening en het vormingsaanbod uit te bouwen. Ook sta je mee in voor het schrijven van inhoudelijke en fondsenwervende dossiers. 

 

Hoe kan een dag er potentieel uitzien? 
09:00 - Je start je dag met een teamoverleg waarin je de voortgang van lopende projecten en beleidsinitiatieven bespreekt. 

09:30 - Je werkt aan het schrijven van een subsidiedossier, waarbij je alle nodige informatie verzamelt en helder formuleert om de kans op funding te maximaliseren. 

13:00 - Na een gezamenlijke lunch met het team, ga je verder met de inhoudelijke uitwerking van een relevant vormingsaanbod. Je organiseert intervisiemomenten met onze vormingsmedewerkers (vrijwilligers) om de kwaliteit van het aanbod te waarborgen. 

14:30 – Je hebt een overleg met verschillende partners binnen een coalitie waar we deel van uitmaken en zorgt voor een goede samenwerking en communicatie met de betrokkenen. 

15:30 - Je volgt de politieke actualiteit rond onze thema’s op en zoekt samen met beleidsvrijwilligers een weg om hier als organisatie invloed op te hebben.  

 

Taken en verantwoordelijkheden 

  • Schrijven van inhoudelijke dossiers, zowel subsidiedossiers als beleidsdossiers. 
  • Nieuwe partners zoeken. Contacten onderhouden met politici en beleidswerkers
  • Inhoudelijk mee uitwerken van een relevant vormingsaanbod en dit opvolgen. Het organiseren van intervisiemomenten met onze vormingsmedewerkers (vrijwilligers). 
  • Opvolgen van de verschillende coalities waar we inzitten en zorgen voor een goede samenwerking met betrokken partners. 
  • Ondersteunen van de operationele werking van de organisatie en bijdragen aan de realisatie van onze doelstellingen. 
  • Contact onderhouden met pers en media

 

Profiel 

  • Masterdiploma in een relevant domein of gelijkwaardige ervaring. 
  • Grondige kennis van en ervaring met beleidswerk is een groot pluspunt. 
  • Sterke communicatieve vaardigheden. 
  • Teamplayer met coachende capaciteiten. 
  • Gedreven om maatschappelijke impact te realiseren. 
  • Ervaring met het werken met vrijwilligers is een pluspunt! 
  • Occasioneel avond- en weekendwerk schrikt jou niet af.

 

Wij bieden

  • Een uitdagende impactvolle job binnen een dynamische en geëngageerde organisatie.
  • Een deeltijds contract onbepaalde duur van 50%.
  • Een inspirerende en ondernemende werkomgeving in Kavka.
  • Mogelijkheid tot gedeeltelijk thuiswerk.
  • Verloning volgens barema B1A van het paritair comité01, plus maaltijdcheques en 100% terugbetaling van vervoerskosten (openbaar vervoer en fietsvergoeding)
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding.

 

Interesse?
Stuur je motivatiebrief en cv ten laatste op 20 oktober 2024 naar personeel@puntvzw.be. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Jef Van den Bergh, Jef@puntvzw.be.